Wegversmalling 11 juli singel

maandag, 3 oktober, 2016
11 Juli Singel

Reeds bij de voorstelling op de gemeenteraad tekenden wij voorbehoud aan en wezen wij vooral op de ligging van de nieuwe wegversmalling kort achter de bocht. De inplanting daar op die plaats zorgt volgens ons voor een gevaarlijke situatie.

Kort na de ingebruikneming was er daar al een ongeval door een weliswaar roekeloze chauffeur waardoor we dit gebeuren niet als referentie kunnen nemen. Maar toch is het belangrijk dat daar door het drukker geworden verkeer vooral de snelheid onder controle wordt gehouden. Het wegnemen van die drempels en het vervangen door een versmalling leidt volgens ons niet tot trager verkeer, integendeel, het gaspedaal wordt nog sterker ingeduwd om als eerste door de versmalling te kunnen rijden. Ook moeten we lijdzaam toezien hoe graag bestuurders snel optrekken komende uit de Weststraat.

Ons voorstel daarbij om vooral die snelheidsovertreders tot betere inzichten te brengen desnoods met opleggen van boetes. Boetes uitdelen is nooit leuk, maar het slachtoffer worden van zo’n snelheidsduivels is nog minder leuk. Wij zijn tevens overtuigd dat er daar nog bijkomende maatregelen moeten worden genomen om de snelheid naar  beneden te krijgen.

Misschien is het een, oplossing om bijkomend zo’n rubberen verkeersdrempel te plaatsen (zoals deze in Izegem in de Gentse Heirweg). Want enkel op de discipline rekenen van chauffeurs is niet voldoende. Iedereen heeft eens een zwak moment.